For visitors

Tickets and ticket types

Seminar ticket

329 + VAT/ticket
  • The ticket price includes free access to all seminars and refreshments during the day

Group tickets

Order 3 tickets or more and you will get a 10% discount on tickets.
296 +VAT/ticket
  • If you are interested in group tickets, please contact us: ebforum@cfevents.fi, other possible discounts cannot be combined with the group discount.
The most popular

Did you know? You can also come and network and explore the exhibition for free!
Registration for the exhibition area includes access to the exhibition, networking area, and Speaker Corner presentations. 

Event schedule

Dunitori

09:00
Consectetuer adipiscing Elit
Consectetuer adipiscing Elit
11:00
Phasellus hendrerit ellentesque aliquet
Phasellus hendrerit. Pellentesque aliquet nibh
13:00
Gendrerit ellentesque aliquet
Consectetuer adipiscing Elit
14:00
Eget blandit nunc tortor
Consectetuer adipiscing Elit
06:00
Consectetuer adipiscing Elit
Consectetuer adipiscing Elit

The universe

09:00
Consectetuer adipiscing Elit
Consectetuer adipiscing Elit
11:00
Phasellus hendrerit ellentesque aliquet
Phasellus hendrerit. Pellentesque aliquet nibh
13:00
Gendrerit ellentesque aliquet
Consectetuer adipiscing Elit
14:00
Eget blandit nunc tortor
Consectetuer adipiscing Elit
06:00
Consectetuer adipiscing Elit
Consectetuer adipiscing Elit

Five reasons to buy your ticket now!

Deepen your knowledge of the latest trends and practices in the industry

Network with hundreds of industry leaders

Get to know the latest services and solutions in the field

Get inspired, motivated and find new ideas to support your work

Only a limited number of tickets are available!

The event is aimed at:

Themes of the event

Työnantajamielikuvan mittaamista & analysointia

Measuring & analysing
employer image

Työnantajabrändin viestintää & markkinointia

Management &
marketing of the employer brand

Työntekijä- & työnhakijakokemuksen parantamista

Improving the
employee & job seeker
experience

Työnantajabrändin johtamista & kehittämistä

Management &
development of the employer brand

Event speakers

Nina Nissilä (FIN)

From social security to cybersecurity – how Kela IT's attractiveness as an employer has grown over the years

Nina Nissilä works as the Director of IT and Shared Services at Kela. Technology-driven human-centric transformation and employee experience are close to Nissilä's heart. She represents Kela ESIP in government and in his spare time Witted Megacorp On the Board of Directors of the Corporation. During his career, Nissilä has seen changes in working life extensively from both the private and public sector perspectives. Earlier in his career, he was involved in establishing the design-focused D9 digital team based on a government mandate and served as the director responsible for business operations at both With CGI as well as at Tieto. During his career, Nissilä has also been involved in several high-level working groups of the Finnish government promoting digitalization. Nissilä is TVmagazine's 2023 it- and digital director. 

Juho Toivola (FIN)

Candidate experience and employer brand

The treatment of job applicants is one of the most important aspects of building an employer brand. How you feel about a job posting, applying for a job, being interviewed, or conducting a personal assessment can have a significant impact on how employers are perceived. The experience of those who are not selected for the position they applied for is especially important.

In this speech Fairsight Finland's co-founder, work and organizational psychologist and recruitment trainer Juho Toivola reviews research data, best practices and bad jokes related to the topic. 

Mika Sallinen (FIN)

Globaalista lokaaliin – 5 tärkeintä asiaa juuri nyt suomalaisessa EB työssä

”Suomalainen EB viestintä on liikaa vielä peesaamista ja samojen asioiden toistamista mistä muutkin puhuvat. Tässä puheenvuorossa kuulet mitä suomalaisten EB kehittäjien tulisi poimia globaaleista trendeistä, ja miten niitä voi lokalisoida Suomeen. Kun työnantaja ymmärtää nykytilanteensa monipuolisen datan ja syvällisen analyysin kautta, voi hän rakentaa uskottavaa, houkuttelevaa, ja heidät muista työnantajista erottavaa työnantajakuvaa. Tähän tulisi jokaisen pyrkiä pärjätäkseen pian taas vaikeammaksi muuttuvassa rekrytointimarkkinassa.” 

Mika Sallinen on maailman johtavan Employer Branding -toimisto Universumin Global Head of Insights Sales ja pitkäaikainen Suomen maajohtaja. Hän on työskennellyt uransa aikana hyvin erilaisten suomalaisten ja kansainvälisten työnantajien kanssa, globaaleista pörssiyhtiöistä startuppeihin ja lakitoimistoihin, käyttäen dataa ja ymmärrystä heidän työnantajakuvansa systemaattiseen, johdonmukaiseen, ja kestävään kehittämiseen.

Christina Poulsen (ENG)

Connecting People with a Purpose-Driven Employer Brand Campaign

Christina is a people-oriented leader who is passionate about making an impact through a positive working culture. She has over two decades of experience in driving communications and employee engagement initiatives in global public companies. Christina has successfully led KONE's internal communications and currently serves as the Head of Employee Engagement at Metso. Her vision is to achieve a company culture where every employee feels empowered to make a difference. 

Presentation: "Connecting People with a Purpose-Driven Employer Brand Campaign" 

  • Connecting employees to the brand and business 
  • Creating demand through a value-adding innovative solution 
  • Empowering employees as influencers 

 

Tiina Rolig (ENG)

What is the role of HR in AI Transformation and how can it lead a human-centered OH Transformation? How can OH enhance HR processes and drive employee engagement?

Join Tiina Rolig, HR Director of Microsoft Finland, as she explores the transformative role of AI in HR and its impact on the industry. In her presentation, "AI-enabled HR," Tiina will delve into how AI can boost productivity, creativity, and engagement within HR processes. She will share practical examples from Microsoft's journey and provide insights into how AI can help employees thrive. 

Tiina Rolig is a dynamic HR professional with nearly 20 years of experience in the field. She has held HR leadership positions across various industries, but her passion lies in the fast-paced world of technology companies. Tiina's international career includes several years in EMEA-level roles. In her current position as HR Director for Microsoft Finland, Tiina actively supports the adoption of AI and the associated cultural and operational changes. 

 

Sonja Strömsholm (FIN)

Yrityksen kulttuuri on sen todellinen työnantajabrändi

Työnantajabrändin rakentaminen alkaa yrityksen sisältä. Läpinäkyvässä maailmassa on turha rummuttaa upeilta kuulostavia rekryviestejä, jos niiden sisältö jää tyhjäksi. Jos yrityksen kulttuuri ei pysty lunastamaan annettuja lupauksia, syntyy pettyneitä työntekijöitä ja rumia otsikoita.

Yrityskulttuurin johtaminen tuottaa parhaimmillaan niin erinomaista työntekijäkokemusta, että nykyiset työntekijät vahvistavat riemulla brändilupaukset todeksi ja houkuttelevat lisää osaamista taloon. Kun johdat kulttuuria tietoisesti, johdat myös työntekijäkokemusta ja työnantajabrändiä haluttuun suuntaan. Yrityskulttuurin systemaattinen johtaminen ja kehittäminen on myös yrityksen kasvun ja menestyksen perusta. Sitoutunut työntekijä antaa organisaatiolle aloitteellisuutensa, luovuutensa ja intohimonsa lahjana. Ihmisen halu antaa parhaansa on voima, jota on vaikea ohittaa.

Yrityskulttuurimuotoilija Sonja Strömsholm on intohimoinen työelämän kehittäjä ja yhteisöjen rakentaja. Sonjalla on yli kymmenen vuoden kokemus merkityksellisen työelämän kehittämisestä satojen eri organisaatioiden kanssa niin HR-asiantuntijana, valmentajana, tiiminvetäjänä kuin johtoryhmäläisenäkin. Sonjan ote koetaan innostavana, tunnevoimaisena ja konkreettisena. Sonja on opiskellut kasvatustieteitä, psykologiaa ja johtamista, ja on myös sertifioitu Executive Business Coach sekä sertifioitu Prosci-muutospäällikkö. Vuoden 2022 lopussa Sonja liittyi Leidenschaftiin, Suomen ensimmäiseen ja ainoaan yrityskulttuuritoimistoon. Leidenschaft täyttää 10 vuotta vuonna 2025.

 

Sini Korpinen (FIN)

Pohjamudista parempaan pitoon ja vetoon

Vuonna 2019 Attendo rypi hoivakriisin keskellä. Seurauksena oli paikka Suomen huonomaineisimpien yritysten joukossa. Imagon kiillotus ei riittänyt, oli tehtävä valtava muutosmatka, jonka seurauksena kasvatettiin henkilöstötyytyväisyyttä, vahvistettiin henkilöstön pitoa ja vetoa sekä parannettiin työnantajamielikuvaa. Viestinnällä, kehitystyöllä, avoimuudella ja uudenlaisella johtamisella rakennettiin hoivakriisiä edeltänyttä Attendoa vahvempi yhtiö. Täältä nappaat selkeät ja konkreettiset vinkit siihen, miten vaikeatkin mainehaasteet voidaan voittaa ja kääntää suunta kohti parempaa työnantajamielikuvaa ja sitä kautta asiakaskokemusta. Puhujana Attendon asiakaskokemuksesta ja viestinnästä vastaava johtaja Sini Korpinen.

 

Lauri Vaisto (FIN)

Data puhuu: Miten mitata ja hyödyntää työnantajan houkuttelevuutta tehokkaasti?

Työnantajamielikuvan kehittämisessä data on avainasemassa. Analysoimalla työnhakijoiden käyttäytymistä voidaan objektiivisesti mitata työnantajan houkuttelevuutta ja paljastaa trendejä, jotka muuten jäisivät piiloon. Tärkeintä ei ole pelkkä mittaaminen, vaan se, miten löydöksiä hyödynnetään: miten viestinnän ja resurssien kohdentaminen voi ratkaisevasti parantaa organisaation vetovoimaa työmarkkinoilla. Lauri Vaisto, kokenut työnantajabrändien kehittäjä ja datapohjaisen brändityön asiantuntija, jakaa käytännön vinkkejä, joilla datasta tehdään kilpailuetu.

 

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Phasellus hendrerit. Pellentesque aliquet nibh nec urna. In nisi neque, aliquet vel, dapibus id, mattis”
Jane Appleseed, Business owner

What does the event include?

At the event, you can hear speeches by top experts on two stages. In addition, the speeches offer interesting examples of how different companies have succeeded in improving their employer image. You will also get valuable information about how they have promoted the commitment and comfort of their employees and made their recruitment processes more efficient.

In addition to this, the event will feature 40 top partners. They present new trends in the field, as well as solutions that help in creating a good applicant experience, improving the employee experience, and brightening the employer image. 

Speakers Corner is a stage where you can hear how the right partner makes it possible to improve employer image. Does your recruitment system support a good candidate experience? And does your recruitment campaign evoke the right kind of emotions? 

In the networking area, you can meet industry professionals and perhaps you will also find new partners to support you in creating a successful employer image.

Follow us on social media:

Follow us and stay up to date with the latest news on the event!

Check Job search
tips

Is the job search current, but there are challenges in implementing the search? You can get started with collecting job search documents, finding jobs and application processes by checking the Työnhau Tipbank.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Phasellus hendrerit. "Plentesque"
Jane Appleseed, Business owner

Welcome to the job search tip bank!

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Phasellus hendrerit. Pellentesque aliquet nibh nec urna. In nisi neque, aliquet vel, dapibus id, mattis”

* By clicking or writing, you accept Terms of use

Frequently asked questions

Phasellus pede arcu dapibus eu fermentum et dapibus sed?
Sed egestas, ante et vulputate volutpat, Eros pede Semper est, vitae luctus metus libero eu augue. Morbid Purus libero, faucibus adipiscing, commodo quis, gravida id, est. Sed lectus. Praesent Elementum hendrerit tortor. Sed Semper Lorem at felis. Vestibulum volutpat, Lacus a ultrices sagittis, mi neque Euismod dui, eu pulvinar nunc sapien ornare nisl. Phasellus pede arcu, dapibus eu, fermentum et, dapibus sed, urna.
Sed Semper Lorem at felis. Vestibulum volutpat, Lacus a ultrices sagittis, mi neque Euismod dui, eu pulvinar nunc sapien ornare nisl. Phasellus pede arcu, dapibus eu, fermentum et, dapibus sed, urna.

Registration continues until the end of 2024 or as long as there are enough fair places.

We always offer the right to cancel free of charge within 14 days after registration.
We will send an invoice for the reservation fee (the price of the 50% fair package) within a month of registration. The final invoice will be sent in January 2025. If you would like the final invoice already in 2024, please contact us!

Get to know the conditions of participation here.

The Employer Branding Forum is a conference that brings together professionals in building employer image.

Menu

Newsletter